“Jika nnti kau di syurga..” Pesanan Penuh Hikmah Ustaz Amin Utk Ebit Lew Buat Rmai Tersentuh.

1su melibatkan pendakwah bebas popular Ebit Lew yang h4ngat tersebar pada waktu ini sedang disi4sat pihak p0lis. Ia menjadi semakin h4ngat apabila berlaku beberapa pended4han dari Firdaus Wong yang mewakili m4ngsa yang mend4kwa telah menerima g4ngguan s3ksual. Untuk berita penuh boleh baca kronologi di bawah.

Bagaimanapun, hari ini kami tertarik dengan perkongsian dari Ustaz Amin yang memberikan kata-kata penuh hikmah buat sahabatnya Ebit Lew. Dari apa yang dikongsikan Ustaz Amin, nampaknya beliau turut masih tidak dapat mendapat sebarang perkembangan terkini daripada Ebit Lew.

“Hai la sahabat, apa khabar mu…”

Ustaz Amin yang berkongsi gambarnya bersama Ebit Lew itu bertanya khabar Ebit Lew. Dalam pada itu dia turut menulis beberapa kemungkinan yang berlaku dan mendoakan agar semuanya baik-baik.

Jika apa yang diperkata betul, semoga Allah memperbaiki diri mu dan memperbaiki akhlak semua orang yang mengatamu. Jika ia pemb0hongan semoga Allah merahmatimu dan menggantikan perkara yang lebih baik buatmu.

Jika nanti kau di syurga dan aku tiada carilah aku untuk ke sana, dan jika aku di tempat yang baik dan kau tiada aku berjanji akan mencarimu, jika kita berdua tiada di sana, semoga guru-guru kita dan orang-orang yang soleh yang kita kenal mencari kita. Amin ya Rabb..

Ustaz Amin turut mengingatkan mereka yang sedang gi4t mencari bukti supaya tidak ket3rlaluan perkara yang tidak berkenaan.

Biarkan yang bertangunggjawab menjalankan tugas

Kerana kita risau jika terlalu mel4mpau dan beria-ria dalam menyebarkan ke4iban, akan menyebabkan satu hari nanti Allah tidak menjaga dan memelihara ke4iban kita pula.

Apa yang penting bagi Ustaz Amin adalah untuk kita bersama memperbaiki kelem4han diri. Ini kerana Allah tidak melihat kepada permulaan seseorang tetapi Allah melihat di mana penghujung setiap hambaNya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Muhamad Abdullah (@ustazamin)

Kredit: Instagram

Sumber: OhMedia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *