(Video) “Korang rasa bnda ni law4k ke?” Digel4r ‘Org S4kit Ment4l’, Ini Respon Padu Janna Nick.

Dilemp4r dengan gelaran orang s4kit ment4l, pelakon Janna Nick terkil4n dengan sikap seorang pengguna Instagram apabila bersikap tidak sens1tif dan memandang r3meh tentang isu m4salah kesihatan ment4l.

Janna atau nama sebenarnya Nurul Janna Muner, 26, berkata dia tidak faham mengapa wujud segelintir individu yang boleh menulis komen t3ruk semata-mata ingin meny4kitkan hati orang lain.

“Kadang-kadang tak faham kenapa wujud manusia yang gigih komen benda-benda t3ruk dan meny4kitkan hati orang lain.

“Saya pun pengguna media sosial tetapi tidak pernah pun nak tulis komen terus atau tinggalkan kr1tikan kerana tidak suka terhadap sesuatu perkara,” katanya dalam satu entri InstaStory hari ini.

Video Tersebut:

Tambah bekas pengacara Melodi itu, tindakan neg4tif tersebut sekaligus mencerminkan keperibadian dan hati seseorang.

“Benda itu mencerminkan hati anda semua macam mana. Saya tak cakap yang saya baik.

“Kalau benda yang saya suka pasti akan puji tetapi kalau tidak, saya diam sahaja. Saya tak akan gigih nak buat ciapan neg4tif,” ujarnya lagi.

Sementara itu, dalam hantaran lain, pelakon filem Pasal Kau itu meminta netizen supaya tidak berasa bangga apabila dapat membvli seseorang kerana perbuatan tersebut langsung tidak membanggakan.

“Tak perlu bangga dapat jadi pembvli siber terhebat. Saya tidak faham apa kejayaan anda apabila dapat mengec4m seseorang. Rasa puas ke?” katanya.

Terdahulu, Janna berkongsi tangkap layan komen yang ditinggalkan seorang pengguna Instagram apabila menggelarnya dengan gelaran ‘orang s4kit ment4l’.

Sehubungan itu, kekasih kepada pelakon Dini Azan Schatzmann berpendapat bahawa netizen seakan-akan mempunyai ‘hak’ untuk bersuara dengan menyampaikan sesuatu yang s4lah berbanding golongan artis.

“Iyalah, dah jadi ‘public figure’. Terima sahajalah apa kritikan orang,” katanya.

Sumber: K! ONLINE, IG Story Janna Nick

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *