“Im sorry Malaysia…” – Ahli Perniagaan Akhirnya Tampil Mohon Maaf.

Tul4r di media sosial semalam sebuah video memaparkan seorang usahawan jenama tempatan menyampaikan nasihat dan kata-kata motivasi kepada seorang warga tua namun dengan cara yang s4lah serta biad4b.

Difahamkan, kejadian tersebut berlaku di sebuah pusat transit gel4ndangan di ibu negara ketika usahawan terbabit hadir menyampaikan sumbangan.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by THE PRESIDENT 🎩 (@carlsamsudin)


Di instagram hari ini, usahawan tersebut telah memohon maaf kepada semua rakyat malaysia.

“Berkenaan video pendek yang tul4r baru-baru ini, saya tidak pernah berniat ingin mengh1na sesiapa terutama uncle tersebut. Selama saya hidup, tidak pernah saya berlaku bi4dab kepada sesiapa terutama warga tua. Saya sedaya upaya cuba menghormati semua golongan. Tujuan hidup saya hanyalah ingin membantu, memberi manfaat dan mengubah hidup mereka yang memerlukan selain menjadi h4mba kepada yang esa. Jika ketika petikan video itu dirakam kelihatan seperti saya tidak berad4b dengan uncle tersebut, saya betul-betul mohon maaf atas ketidak berad4ban saya. Sejujurnya sebelum, semasa dan selesai bercakap, saya menyantuni uncle dan semua gel4ndangan dengan baik dan mereka semua gembira pada hari tersebut. Sebab itu saya tidak terfikir akan ada sesuatu yang kur4ng baik baik dari video tersebut dan saya post di media sosial saya.” Tulisnya di instagram.

Saya tak ada niat

Diakhir kenyataan itu, usahawan tersebut mengaku bahawa dia tidak patut men1nggikan suaranya kepada gel4ndangan itu dan mengambil isu ini sebagai pengajaran terbesar dalam kehidupannya.

Sekadar perkongsian dan terima kasih.

Sumber: Oh Bulan, Instagram

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *