‘Koy4k’ Dihent4m Netizen Sbb Pertahankan Carl Samsudin, Erma Fatima Akhirnya Minta Maaf.

Gara-gara memberi pendapat mengenai influencer memalukan gel4ndangan warga emas baru-baru ini, pengarah terkenal Erma Fatima dikec4m teruk oleh netizen.

Tidak mahu lagi perkara itu berterusan, Erma mengambil keputusan untuk menutup ruangan komen di Instagram. Ujarnya lagi, dia tidak mahu isu mengenai influencer itu terus tul4r.

“Saya minta ampun dan maaf kerana terpaksa tutup semua komen yang ada dalam IG. Niat saya buka IG untuk seronok dan kongsi aura positif.

“Sejak kisah Carl ini, terlalu banyak m4ki-m4kian… saya rasa itu satu aura tidak bagus dan toks1k. Saya tak perlu orang mem4ki dan menggalakkan lagi orang m4ki.

Foto: Rotikaya

“Saya tak berminat… isu Carl ini tak perlu vir4l. Saya dah tua dan dah nak m4ti. Rumah kata pergi, kvbur kata mari. Dah tak ada masa nak fikir fasal vir4l. Anda ada prinsip anda, begitu juga saya,” katanya.

Dalam pada itu, Erma berkata dia tidak pernah menggunakan bahasa tidak elok dalam menyuarakan pendapat sama juga seperti Carl Samsudin.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ermafatima (@ermafatima)


“Saya tak guna bahasa tidak baik… begitu juga Carl. Mungkin perad4ban, dia sedikit k4sar tapi masing-masing ada prinsip. Masing-masing ada hak untuk komen. Platform saya bukan tempat untuk m4ki, terpaksa tutup komen untuk ketika ini bagi meredakan emosi anda,” ujarnya.

Kata Erma lagi, dia mengakui kes4l dengan sikap anak muda yang turut bercerita tentang adab namun menggunakan bahasa kes4t di media sosial.

“Saya akui saya rasa ‘koy4k’ dan r4bak tengok anak muda bangsa kita yang konon-kononnya bercerita tentang adab tapi peradaban anda dalam sosial media… nauzubillah.

“Saya minta maaf kepada yang suka dan tak suka, minta maaf untuk seketika ini, kita tutup dahulu komen,” jelasnya lagi.

Sumber: Rotikaya

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *